KO ZAPRAVO POBJEĐUJE
Pozitivno iskustvo učenika je uticalo da je i ove školske godine nastavljena edukacija učenika u projektu koji se organizuje sa učenicima u Kantonu Sarajevo i u Tuzlanskom kantonu pod nazivom „Ko zapravo pobjeđuje?“
U ovaj pilot projekat na prevenciji ovisnosti o kocki je započet prije tri godine zahvaljujući inventivnosti nevladine organizacije „NARKO-ne “ gdje je u početku bilo uključeno samo nekoliko škola u Kantonu Sarajevo , te se svake godine taj broj povećava .
U ovoj školskoj godini, edukacijom novih edukatora koji su osposobljeni da prenose znanja na učenike putem radionica , većina srednjih škola i učenika prvog razreda je prošla ovu edukaciju. Sve ovo se dešava zahvaljujući podršci Ministartva za odgoj i obrazovanje kao i Instituta za preduniverzitetsko obrazovanje , projekat je proširen i uspješno proveden . Organizacija „NARKO-ne“ je ovaj projekat ,koji je naučno verifikovan , otkupila od Zagrebačkog sveučilišta – Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta a koji se pokazao vrlo uspješnim na prevenciji kocke kod srednjoškolaca.
Početkom drugog polugodišta ove 2024/2025 školske godine je i u Srednjoj tehničkoj školi , grafičkih tehnologija dizajna i multimedije , u svim prvim odjeljenjima ovaj projekat uspješno proveden. . Prije rada sa učenicima dogovoren je plan rada sa učenicima s obzirom da se obilježava i Tehnicijada gdje jedan broj učenika učestvuje na sportskim takmičenjima . Edukacija za nastavno osoblje je urađena u prošloj školskoj godini , tako da nije bilo nikakvih problema oko toga da se ustupi čas odjeljenske zajednice ili neki čas redovne nastave ako je to bilo potrebno. Nastavno osoblje je bilo vrlo susretljivo, raspoloženo za svaki vid podrške i pomoći edukatoru.
U svakom odjeljenju je urađeno osam radionica koje su provedene na časovima odjeljenske zajednice kao i na časovima koje su neki od profesora ustupili .
Učenici su na radionicama bili aktivni, vrlo radoznali i iskreni u svojim odgovorima i komunikaciji. Moguće da je i iskustvo koje su prošli učenici , sada drugog razreda pomoglo, jer se učenici najčešće plaše da će njihov angažman, odgovor, primjedba biti prenjet ili osuđen. Cilj ovih radionica je da prihvatimo prošlost ali da naučimo razmišljati uspješnije i da se osposobe učenici da donose ispravnije odluke o svom životu koji je uvijek pun izazaova . Tokom rada su učili da razlikuju stavarne činjenice od mitova i neistina , da bolje razumjevaju posljedice kockanja i kako funkcionišu igre na sreću, kako pomoći osobi koja ima probleme sa kockanjem , kako uspješnije rješavati probleme, da razvijaju kritičko mišljenje, kao i kako reći NE vršnjacima koji ih nagovaraju na nešto što ne žele učiniti.
Rad u ovim radionicama je interaktivan, a smjenjivao se individualni rad, rad u parovima , u manjim grupama kao i frontalni rad , te igranje uloga . Učenici su rado prisustvovali ovim radionicama, i posebno u odjeljenju 1-2 gdje su učenici željeli da obilježe kraj rada u radionici te su napravili i kolače za cijelo odjeljenje. Sigurni smo da su ove radionice uticale pozitivno na učenike i na njihov odnos prema igrama na sreću, da to zaista može biti samo slučajnost ili sreća da osoba dobije na ovim igrama .
Za uspješnost realizacije ovog projekta veliku zahvalnost pripada upravi škole , a prije svega direktorici škole Jasni Čolović Rosić i pedagogu , Saneli Horo Hamidović .
Projekat je provela vanredni saradnik Rabija Bosnić, pedagog-psiholog !
U Sarajevu, maja 2025 godine .
Rabija Bosnić, pedagog-psiholog